Lesson 5 Test yourself. Проверьте себя с. 46 – 51

  • 1

Lesson 5 Test yourself. Проверьте себя с. 46 – 51

Unit 4. What do you celebrate?


Lesson 5
Test yourself. Проверьте себя

с. 46 - 51

I. LISTENING

Дэн и его одноклассники готовятся отметить день рождения школы.
Послушайте, что они рассказали о подготовке к празднику. Отметьте галочкой (V) то, что они сделали. Вы услышите рассказ два раза.

Текст для аудирования:

We like our school very much. It is big and beautiful. We were glad to celebrate the birthday of the school. The school has got a big garden and we cleaned it and swept the paths. There are many animals in the school zoo. We washed the animals, cleaned the zoo and decorated it. We decorated the school and all the rooms. Our parents bought many gifts for the school. They are wonderful! Our cooks made five huge cakes. All the children liked them very much.

Нам очень нравится наша школа. Она большая и красивая. Мы были рады отметить день рождения школы. В школе есть большой сад, мы убрались в нём и подмели дорожки. В школьном зоопарке много животных. Мы помыли животных, убрали зоопарк и украсили его. Мы украсили школу и все классы. Наши родители купили много подарков для школы. Они великолепны! Наши повара сделали пять огромных тортов. Всем ребятам они очень понравились.

1. cleaned the garden V
2. swept the paths V
3. washed the animals V
4. cleaned the school zoo V
5. decorated the zoo V
6. decorated the school V
7. made funny costumes 
8. invited their friends —
9. bought gifts V
10. made huge cakes V

II. READING

1. Reading aloud. Прочитайте в каждой строчке те слова, которые читаются по одному и тому же правилу.

1) help, pet, hen;
2) huge, duke, costume;
3) hurly-burly, nurse, Thursday;
4) meal, cheese, free;
5) cut, plum, butter;
6) summer, pumpkin, funny;
7) bee, leaf, see;
8) mess, chess, pen.

2. В Британии многие дети любят сказки об игрушечных медвежатах.
На какие вопросы можно найти ответы в этой сказке? Отметьте эти вопросы галочкой (V).

1. Where did the teddy bears live? V
2. What party did the teddy bears have?
3. Did they invite many bears? V
4. What did they cook? V
5. What cake did they make? V
6. Where did the teddy bears have their party? V
7. What did the teddy bears do at the party? V
8. Did the teddy bears give a chocolate cake to the real bear? V

There were times when only lucky children lived with a teddy bear in their houses. In those days bears didn’t often see their bear friends.
Rufus was a teddy bear. He lived with a little girl in a beautiful house. The girl was a Lady. Yes, she was a Lady because her mother was a Duchess.
Once the Duchess had a party. And the teddy bears wanted to have a party, too.
They invited all the bears that lived in town. They cooked a tasty meal, made s chocolate cake and set the table in the forest. Many bears came with apples, apricots and honey. After the dinner many bears went to dance. They danced and sang. It was wonderful. One little bear didn’t go to dance. He washed the dishes.
Suddenly he saw a very big bear. It was a real bear. The real bear asked, “Have you got any food here?”
“No”, said the little teddy bear.
“Excuse me. It is my birthday and I want to have a birthday cake. Have you got a cake?”
“No, we haven’t. But we had a chocolate cake.”
“I am so sorry,” said the real bear sadly and went away.
Next day the teddy bears went to the forest and gave the real bear a tasty chocolate cake. He was happy!

Были времена, когда только удачливые дети жили с плюшевым мишкой в своих домах. В те дни медведи не часто виделись со своими друзьями-медведями.
Руфус был плюшевым мишкой. Он жил с маленькой девочкой в ​​красивом доме. Девочка была Леди. Да, она была Леди, потому что её мать была герцогиней.
Однажды у герцогини была вечеринка. И плюшевые медведи тоже хотели устроить вечеринку.
Они пригласили всех медведей, которые жили в городе. Они приготовили вкусную еду, приготовили шоколадный торт и накрыли стол в лесу. Многие медведи пришли с яблоками, абрикосами и мёдом. После обеда многие медведи пошли танцевать. Они танцевали и пели. Это было замечательно. Один маленький медведь не пошёл танцевать. Он мыл посуду.
Внезапно он увидел очень большого медведя. Это был настоящий медведь. Настоящий медведь спросил: «У вас есть еда здесь?»
«Нет», - сказал маленький плюшевый мишка.
"Извините. Это мой день рождения, и я хочу получить торт на день рождения. У тебя есть торт?"
«Нет, нет. Но у нас был шоколадный торт.
«Мне очень жаль, - грустно сказал настоящий медведь и ушёл.
На следующий день плюшевые медведи отправились в лес и дали настоящему медведю вкусный шоколадный торт. Он был счастлив!

III. VOCABULARY/GRAMMAR

1. У всей семьи много забот при подготовке к любому празднику.
Что вы обычно делаете в этом случае? Составьте все возможные словосочетания.

(0) to invite friends;
(1) to decorate the house;
(2) to make a cake;
(3) to clean the house;
(4) to send/to buy greetings cards;
(5) to cook/to buy tasty food;
(6) to set the table;
(7) to buy gifts;

to set the table; to invite friends; to make a cake; to buy tasty food/the house/greetings cards/a cake/the table/gifts; to decorate the house/a cake/the table; to cook tasty food; to send/to buy greetings cards.

2. Вчера семья Кёрка готовилась к приезду дедушки и бабушки.
Что делали Кёрк и его родственники? Выберите подходящее слово в скобках и подчеркните его.

(0) Their mother (dusted/dusts) the furniture.
(1) Kirk (sweeps/swept) the paths.
(2) Clive (gathers/gathered) apples.
(3) Helen (cleaned/cleans) the room.
(4) Their mother (cooks/cooked) a meal.
(5) Their father (washes/washed) the dishes.
(6) Their mother (made/makes) a cake.

3. К Кёрку приехали в гости двоюродные братья с родителями. Они помогали Кёрку и его родственникам готовиться к празднованию Рождества.
Кому они помогали? Вставьте в предложения подходящие по смыслу местоимения them, him, her.

(0) Kirk and his father worked in the garden. Dick and Sam helped them to sweep the paths.
(1) Clive didn’t want to make his bed. Dick helped him to make the bed.
(2) Helen and Clive decorated the house. Bill helped them to decorate the house.
(3) Shirley cooked tasty food. Sally helped her to cook tasty food.
(4) Bruce bought a cake. Philip helped him to buy a cake.
(5) Bruce washed the dishes. Dick helped him to wash the dishes.
(6) Shirley and Bruce bought balloons and funny costumes. Sally helped them to buy balloons and funny costumes.

4. Кёрк и его одноклассники пришли в школу после рождественских каникул.
О чём они спрашивали друг друга? Составьте вопросы из предложенных слов.

(0) Did you make a chocjlate cake?
(1) Where did you celebrate Christmas?
(2) What games did you play at the party?
(3) Did you send greetings cards to your friends?
(4) Did you wear funny costumes at the party?
(5) Did you invite many friends to the party?
 

IV WRITING

Напиши письмо другу о том, как вы готовились и праздновали День матери.

Dear Daniel,
I want to tell you how we celebrated the Mother’s Day. We decorated our house. We gave gifts to our mum. We had a wonderful dinner and ate a big cake. Mother was happy. We were happy, too!
With love, Ivan.

ГДЗ  по английскому языку. 3 класс. Рабочая тетрадь. Кузовлёв В.П., Перегудова Э.Ш., Пастухова С.А., Стрельникова О.В.

Английский язык. 3 класс

Lesson 5 Test yourself. Проверьте себя с. 46 – 51
4.8 (96.08%) от 143 голосующих

1 Comment

Nataly

Январь 27, 2018 г. в 10:16

Спасибо большое!

Оставить комментарий

Перед публикацией комментария ознакомьтесь с Политикой конфиденциальности и Пользовательским соглашением

Поиск